خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/29 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شریعتی:

جو بایدن دنباله روی سیاست‌های ترامپ و اوباما است

دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس تاکید کرد که بایدن دنباله روی سیاست ها و اهداف ترامپ و اوباما بوده و رویه ای در آمریکا تغییر نکرده است.

غلام رضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیاست های متناقض دولت جدید آمریکا در زمینه برجام گفت: سیاست راهبردی آمریکایی ها در مقابل با جمهوری اسلامی تغییر ناپذیر است، سیاست دولت های مختلف ایالات متحده آمریکا واحد است اما در روش و عمل تفاوت های ناچیزی دارند، آمریکایی ها در موضوع برجام به دنبال خلع سلاح همه امکانات ایران از جمله توان هسته ای و توان دفاعی و موشکی بودند.



نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ با خروج از معاهده و پیمان برجام به اهداف خود نرسیدند با این حال ایران به واسطه خروج یکطرفه واشنگتن از توافق هسته ای متضرر شد.



وی تاکید کرد: در حال حاضر جو بایدن دنباله روی همان سیاست های ترامپ و اوباما است و برای تضعیف توان همه جانبه ایران تلاش می کند.



این نماینده مجلس بیان کرد: شعارهای انتخاباتی بایدن وعده فریب برای جمع آوری آراء بود اکنون که به قدرت رسیده است شعارها و حرف های دوره ترامپ را با زبان دیگری بیان می کند. با توجه به مصوبه مجلس، مواضع ایران در مقابل مسائل هسته ای برای طرف آمریکایی کاملا روشن شده و متوجه شده اند ایران جز با لغو تحریم ها به چیز دیگری راضی نیست.



دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی ها تمام تحریم‌های خود را لغو کنند و آثار عملی آن را ببینیم، برجام قابل مذاکره است اما یقینا این کار را نمی کنند، کاخ سفید می‌خواهد ایران تعهدات برجامی خود را انجام دهد و با وعده پوچ لغو تحریم‌ها از مسیر خارج نشویم که با مصوبه مجلس این مسئله عملی نخواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 314205
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار